Freshen up!

grape

Jag sammlade lite av mina tips på skönhets trix :d


1.PÅSAR UNDER ÖGONEN
 något många får speciellt om man jobbar som jag.. MEN tur att de finns lite trix för det! Ta två vanliga te-påsar med svart te och doppa i ljummet vatten en liten stund sen i kallt vatten och krama ur. Lägg påsarna på ögonen i några min så ska ska den syra som finns i teet hjälpa mot svullnaden.


2.ANSIKTSVATTEN
Ett hemmagjort ansiktsvatten med gurka och kamomill. koka upp kamomillblommor som du silar och sköljer av,  lägg sedan i gurkskivor. Låt det sedan stå i kylen och tvätta ansiktet med det morgon och kväll.


3.SNYGG HY
Mitt bästa tips är att vara konsekvent. Att använda remover, ansiktstvätt, lotion och foundation från samma märke. Det märks skillnad, produkterna "jobbar bättre med varandra" och man får snygg, fräsch hy


4.HEMMAGJORD ANSIKTSMASK
Ett av de bästa skönhetstipsen för frisk glow och klar hy är att tvätta ansiktet noga så du får bort all smuts och smink. Blanda ihop 1 tsk honung, 1 tsk naturell yoghurt, 1 tsk havregryn. Applicera på hela ansiktet med en foundation pensel (kom ihåg att tvätta den innan) låt det verka i 10-20 min. Tvätta därefter bort med ljummet vatten.


5.ÅNGANDE SKÖNT
När du ändå kokar upp vatten till ditt morgon te kan du lika gärna passa på att ge aniktet en liten ång-behandling? Håll ansiktet ovanför kastrullen med en handduk över huvudet i några min så öppnas alla dina porer upp. Speciellt bra för dig med stora porer. Lägg sedan på en ansiktsmask och du får ett bättre resultat eftersom ångan öppnat upp porerna och huden.


6.DIG
Ett bra självförtroende är nog det snyggaste man kan ha! Sedan finns det ju klart en gräns mellan egotripp och självinsikt. Men en tjej som du ser är nöjd med sig själv och accepterar hur hon är skapad och gör det bästa men sina söta egenskaper är nog det sessigaste som finns. Och komma ihåg att ta hand om sig själv från insidan också. Se vad du tycker om med dig själv och framhäv de egenskaperna så kommer ingen lägga märket till dina små skavanker ;) (sånna har vi alla, ja skiter bara i mina.. soo I´m perfect ;P)

eva

Kommentera inlägget här: